گیربکس بالابر فروشگاهی

گیربکس بالابر فروشگاهی دور موتور را به کل سیستم منتقل می کند. میزان بالایی از ایمنی سیستم بر دوش گیربکس می باشد. انتخاب نوع گیربکس و مدل و برند آن تأثیر فراوانی بر قیمت تمام شده بالابر دارد. به طور رایج گیربکس فروشگاهی از نوع حلزونی می باشد. بالابر فروشگاهی معمولا برای بالا و پایین بردن انسان ها و بار و اجسام در مغازه ها یا فروشگاه ها استفاده می گردد. گیربکس حلزونی از بهترین و پربازده ترین انواع گیربکس های مورد استفاده در بالابر می باشد. نوع گیربکس را بر اساس میزان باری که جابجا می کند تعیین می کنند.

به طور مثال برای بارهای ۸۰۰ کیلوگرم، سایز ۱۱۰ گیربکس مناسب می باشد.سایز گیربکس بسته به کارایی آن دارد که معمولا از ۶۳ تا ۱۵۰ متغیر می باشد. اگر بار سنگینی را بالابر بخواهد جابجا کند، سایز بالابر گیربکسی فروشگاهی بسته به شرایط تا ۲۵۰ هم می رسد. سایز گیربکس باید با مشاوره با متخصص تعیین گردد تا از پرداخت هزینه بی مورد اجتناب شود و گیربکس بالابر فروشگاهی متناسب با نیاز فروشگاه تهیه شود. از آن جایی که ساختار بسیاری از فروشگاه ها و مغازه ها کوچک است یا طوری طراحی شده است تا از فضا حداکثر استفاده صورت بگیرد، برای جابجایی قسمتی از بارهای فروشگاه بین سطوح بالا و پایین مغازه یا حتی گاهی برای جابجایی افراد از بالابر فروشگاهی استفاده می شود.

گیربکس بالابر فروشگاهی به دلیل توان و قوتی که به بالابر می دهد اهمیت ویژه ای دارد. گیربکس بالابر فروشگاهی دستگاهی نیست که از قدرت آن چشم پوشی کرد یا ایمنی و قدرت آن را فدای صرفه اقتصادی کرد. اگر بالابری در فروشگاه وجود دارد که وظیفه جابجایی بارها و یا آدم ها را دارد، مقرون به صرفه تر است تا از بهترین نوع گیربکس بالابر فروشگاهی استفاده گردد تا هم وسط کار بالابر دچار خرابی نشود و هم شخص را متحمل هزینه مضاعف و مجدد تهیه گیربکس بالابر فروشگاهی نکند. یکی از ویژگی های گیربکس بالابر فروشگاهی این است که تعمیر آن به صرفه نیست و تعویض صرفه اقتصادی بیشتری با توجه به موجودی قطعات و هزینه تعمیر خواهد داشت.

در فروشگاه ها و مغازه ها از سری گیربکس بالابر فروشگاهی حلزونی، تیپ VF استفاده می گردد. ساختار این گیربکس بالابر فروشگاهی به این صورت می باشد که در آن شافت اولیه به وسیله تسمه به الکتروموتور وصل شده است و در قسمت خروجی فلانچ ندارد. ساختار گیربکس بالابر فروشگاهی حلزونی به این صورت می باشد که بر روی خود یک پوسته آلمینیومی دارد که نباید زیاد ضربه بخورد و محل قرار گیری آن اهمیت دارد و باید در مکانی قرار گیرد که پوسته گیربکس بالابر فروشگاهی در معرض آسیب کمتری باشد. عملکرد بالابر فروشگاهی و گیربکس آن به این صورت می باشد که بدنه بالابر یا شاسی آن، در جهت ستون های فلزی، با جان و قوتی که از موتور و گیربکس می گیرد، به کمک سیم بکسل در جهت عمودی جابجا شده و بالا و پایین می رود.

وقتی بالابر فروشگاهی به سطح مقطع افقی مورد نظر برسد، کف شاسی با میکروسوئیچ ها تماس پیدا می کند و سپس برق موتور به صورت اتوماتیک قطع می گردد و ترمز بالابر فروشگاهی فعال می گردد و سیستم می ایستد. اجزاء بالابر فروشگاهی شامل الکتروموتور، قرقره، سیم بکسل، گیربکس مناسب با میزان بار و سایز، شاسی بالابر فروشگاهی، لوله ها که نقش اسکلت فلزی را دارند و میکروسویچ ها می شود. به طور معمول گیربکس بالابر فروشگاهی برای جابجایی بالابرهایی که می خواهند وزنی معادل ۳۰۰ کیلوگرم را جابجا کنند استفاده می شوند. موتور استفاده شده در این سیستم ها از موتوری استفاده می کنند که معادل سه اسب بخار قدرت دارد.

اگر تصمیم بر این است که کوپل مستقیم گیربکس بالابر فروشگاهی با الکتروموتور به کار برده شود، حتما موتور باید ترمز داشته باشد تا بتوان که بالابر را در هر ارتفاعی که مد نظر است و نیاز می شود، نگه داشت. برای افزایش اطمینان از ایستادن در موقعیت و ارتفاع دلخواه، بهتر است از دو میکروسوئیچ در این سیستم استفاده شود. یکی از انواع گیربکس بالابر که نیازهای معمول یک مجموعه را با میزان جابجایی ۵۰۰ کیلوگرم بار را تأمین می کند، گیربکس حلزونی تیپ VF با سایز ۸۶ می باشد که نوعی از آن که پوسته آلمینیومی دارد از انواع باکیفیت و به صرفه آن می باشد.

برای اطمینان از ایمنی کامل و صحت عمل بالا و پایین بردن بالابر، بهتر است از بهترین و قدرتمندترین نوع این محصول استفاده شود. هم از آنجایی که خرابی بالابر می تواند کار کل مجموعه را به حالت تعلیق در بیاورد، و هم اینکه تعمیر آن به صرفه نمی باشد. به همین دلیل انتخاب اولیه گیربکس اهمیت فراوانی دارد. این محصول در مرحله تولید تحت تست های کنترل کیفی قرار می گیرد تا توان و قدرت آن به خوبی آزموده شود. برای تهیه انواع گیربکس بالابر فروشگاهی با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل بفرمایید.